hjälp med vad som helst, när som helst!

Vanliga frågor

Generella

Här nedan finner du svar på våra vanligaste frågor. Listan uppdateras löpande. Hittar du inte svaret på din fråga här nedan kan  du skicka ett mail till oss på info@hinnerdu.se

  • Radera ditt konto. Om du vill radera ditt konto kontaktar du oss via mail:  info@hinnerdu.se Vi gör ditt konto inaktivt men historiken sparas.
  • Jag vill inte ta emot e-mail längre. Om du vill slippa få e-mail från oss loggar du in, väljer PROFIL och sedan profilinställningar (ovanför din bild) och kryssar ur rutan för mail. Glöm inte att spara.
  • Byta lösenord? Byta lösenord kan du göra på genom gå in på din profil och sedan klicka på profilinställningar.
  • Måste jag använda PayPal som betalningsmetod? PayPal är världsledande på betalningslösningar och många sidor såsom Tradera och Ebay använder sig av PayPal. Det är ett tryggt och enkelt sätt att betala på och du får ett kvitto på utförd tjänst. Som mottagare av pengar måste du ha ett verifierat PayPal-konto. Tänk på att ha samma mailadress på ditt HinnerDu.se konto som ditt PayPal-konto.

Frågor som endast rör beställare av ett uppdrag

  • Hur vet jag om någon kan hjälpa mig? När du har lagt publicerat din förfrågan går det ut ett mail till alla "hjälpare" i vårt nätverk. När någon av dessa anmäler sitt intresse om att hjälpa dig får du ett mail. Där står hur du går vidare.
  • Hur kontaktar jag hjälparna? Inne på din annons/uppdrag kan du se vilka personer som anmält sig att hjälpa till. Innan du väljer någon av dessa kan du ställa frågor och kontakta dom via chatten (som du finner under deras bilder). När du väl har valt en person (genom att trycka välj under personens bild) får du kontaktuppgifterna mailade till dig.
  • Hur gör jag om jag behöver återkommande hjälp, tex Hundvakt varje vecka? Du gör en förfrågan precis som vanligt och väljer en av de "hjälpare" som anmäler sig. Ni gör upp om att ses och du betalar för hundvaktens första uppdrag via hemsida. Sen hur ni gör upp i framtiden lägger vi oss inte i. Se din annons som en kontaktannons. Har du hittat någon som kan hjälpa sig är vi glada och nöjda och tar endast betalt för kontakten men inte för återkommande uppdrag.
  • Vad gör jag om personen jag valt får förhinder eller jag inte får tag på honom/henne? Om du av en eller annan anledning inte kan eller vill gå vidare med ditt val av hjälpare så kan du maila oss. Då kan vi "backa" uppdraget så att du kan välja en annan person.
  • Hur markerar jag ett uppdrag som utfört? När du fått hjälp och uppdraget är utfört, loggar du in, klickar fram ditt uppdrag och klickar på BETALA. Först efter detta ändras status till “utfört”.
  • Hur betalar man? Du ska aldrig betala utföraren direkt i handen. Då frångår du våra regler och du har inget kvitto på utfört uppdrag. Efter uppdraget är utfört ska du logga in på hemsidan och klicka på BETALA inne på ditt uppdrag. Då förs du automatiskt vidare till betalningssidan. Du får ett mail som bekräftelse när du har betalat. Tänk på att ha samma mailadress till HinnerDu.se som till PayPal.se för att kunna skicka pengar.
  • Hur vet jag om någon vill utföra mitt uppdrag? Du får e-mail skickade till dig genom hela processen som visar status på ditt uppdrag. Då får du veta vem som tackat JA till att hjälpa dig.
  • Kan jag börja utföra uppdrag om jag redan har ett kund/beställare-konto? Ja, men du måste först ansöka om att bli en sk verifierad användare genom att fylla i vårt ansökningsformulär som du hittar på hemsidan.
  • Hur gör jag om personen som jag valt och som accepterat att utföra uppdraget helt plötsligt inte längre kan utföra det? Om personen hoppar av efter det att han/hon redan accepterat att utföra uppdraget kan du kontakta oss per mail så hjälper vi dig.
  • Kostar det något att skapa en annons och göra en förfrågan? Nej, att använda vår tjänst kostar ingenting för dig som lägger upp en förfrågan om hjälp.
  • Hur lång tid tar det att få svar på sin förfrågan? Det är väldigt olika men ofta får man svar inom någon timme eller max 1 dag.
  • Hur gör jag om jag ska anlita flera personer? Ersättningen du anger är alltid per person. Du ska alltså skriva det belopp som du ska ge var och en. PayPal ser till att pengarna går till rätt personer.

Frågor som endast rör utförare av uppdrag

  • Hur gör jag om jag vill utföra uppdrag? Du måste skaffa ett konto. Det kan du göra genom att trycka på LOGGA IN och sen välja ny användare. När du har ett konto kommer du få mail när det dyker upp nya jobb. Du kan även titta under "aktuella uppdrag" (menyn).
  • Vad innebär det att tacka JA till ett uppdrag? När du tackar JA till ett uppdrag ska du se det som bindande dvs du ska hålla tid och datum öppna så att kunden kan välja dig och att du då fortfarande kan hjälpa till. Tacka inte JA om du inte är helt säker på att du kan hjälpa till. Får du förhinder meddela kunden direkt!
  • Hur vet jag om beställaren valde mig? Om du har blivit vald får du ett nytt mail med kontaktuppgifter till beställaren. Hör du inget från oss har någon annan fått uppdraget denna gång.
  • Hur får jag betalt? När beställaren tycker att du har utfört uppdraget går han/hon in och klarmarkerar det samtidigt som han/hon betalar. Observera att du måste ha ett verifierat PAYPAL-konto för att kunna ta emot pengarna. Du ska ha samma mailadress till ditt konto hos HinnerDu.se som till PayPal. Du får ett mail från PayPal där du accepterar din ersättning. Du skaffar ett PayPal-konto på www.paypal.se
  • Hur avböjer jag ett ärende som jag redan tackat JA till och där kunden valt ut mig? I dagsläget kan du inte tacka nej till ett ärende så långt in i processen. Du kan avböja ett uppdrag fram till dess att betällaren inte valt dig. Därför är det extra viktigt att du är helt säker på att du kan utföra uppdraget innan du tackar JA. 
  • Jag har frågor kring ett uppdrag och behöver mer information om ärendet? Du kan använda kommentarsfunktionen på varje uppdrag för att ställa frågor. Du kan chatta med kunden.